In Allah We Trust

In Allah We Trust
A New Hope

Wednesday, August 13, 2014

Malapetaka Buat Agama Kristian di Selangor: Semua Exco Kristian di pecat.




Nampaknya golongan extremist dalam PAS telah berjaya membuat semua exco bukan beragama Islam dipecat oleh Khalid Ibrahim. Apakah ini bermakna berakhirnya keharmonian orang Kristian di Negeri Selangor? 

Kita semua maklum exco-exco ini terdiri dari mereka yang bertanggungjawab menjaga hal ehwal masyarakat. Boleh dikatakan exco Selangor adalah antara yang terbaik di dalam Malaysia. Selain menyelesaikan masalah rakyat, mereka juga adalah antara pemimpin yang mententeramkan keadaan sekiranya berlaku krisis tertentu di Selangor. Contohnya seperti isu keagamaan, agaknya bagaimana Khalid Ibrahim mahu menyelesaikan amsalah antara agama sekiranya exco-exco bukan beragama Islam telah dibuang.

Antara masalah agama yang masih belum diselesaikan oleh Khalid Ibrahim:

1. BIBLE MASIH BELUM DIPULANGKAN.

2. PERKASA MASIH MENGUGUT AGAMA LAIN.

3. ISU KUIL DAN RUMAH IBADAT MASIH BELUM DISELESAIKAN.

4. PENGGUNAAN NAMA ALLAH DALAM MAJALAH THE HERALD BELUM DISELESAIKAN.

5. PENYATUAN ANTARA ORANG ISLAM & KRISTIAN DI SELANGOR BELUM TERLAKSANA. 

2 comments:

  1. yang nombor empat tu, masalah itu sudah selesai di makamah yang memutuskan kalian tidak boleh mengunakan kalimah allah yang maha besar, tetapi kalian yang masih menganggap masalah itu tidak selesai selagi kalian tidak mengunakanya, sudah dinyatakan allah adalah nama bagi tuhan, bukan pangilan god dalam bahasa melayu. dalam kitab bilbe sendiri sudah ada nama tuhan "elohim", kenapa tidak mengunakan nama itu sahaja? itu daripada kitab asal kan?

    ReplyDelete
  2. Tak pernah2 dari dulu guna nama Allah. Kenapa skg terdesak sgt guna nama Allah.. kenapa perlu provokasi? perkara ini boleh mngugat keamanan antara kristian dan islam. tak perlu provokasi ye.. stay as you are.

    ReplyDelete