In Allah We Trust

In Allah We Trust
A New Hope

Wednesday, May 7, 2014

Chinese Women Raped And Killed By Protesters

Indonesian Youth parading with Chinese-Indonesian head. They were tortured first. Most of these Chinese men were business owners.
1998 Indonesian Riot. Chinese women were raped and killed by Indonesian. 

A Chinese women who were beaten by protestor, she was later raped and left for dead in a ditch. Also happens in the 1998 Indonesia riot.


** We received this E-mail from one of our staff's former school teacher. She is a devoted wife and a mother of 4, a grandmother of 5 grandchildren. Here in CU4M we try our best to ensure that all views are taken into account. This does not mean that we agree with her particular statement, but then again.....
Just tell us what you think about her thoughts in the comment section. 


Puan-puan dan tuan-tuan sekalian,

Apakah yang kita mahukan dalam kehidupan? Pada pandangan saya, kita semua hanya perlukan satu perkara sahaja. Kebahagiaan!

Di dunia dan dialam akan datang nanti kita semua ingin kan kebahagiaan.

Tetapi mampukah kita untuk mengecapi kehidupan sebagai seorang beriman yang patuh kepada tuhannya apabila kita terus menerus menentang sebuah kerajaan yang telah banyak memberikan kebaikkan kepada kita?

Saya rasakan ada kalanya tidak adil kita salahkan semuanya kepada kerajaan Barisan Nasional sahaja. Banyak bantuan dan kebaikkan yang telah diberikan oleh BN kepada kita. Walaupun mereka telah melakukan banyak juga kesalahan, tetapi dimanakah kita dapat kerajaan yang lebih baik? Ternyata tiada kan?

Saya pernah tinggal di Indonesia semasa tragedi Ambon sehinggalah pada tahun 1998 dimana tragedi rusuhan di Indonesia berlangsung dengan ganasnya. Sebilangan wanita kebanyakkan dari keturunan Cina dirogol dan dibunuh dengan kejam. Tanpa peri kemanusiaan. Polis dan Tentera tidak berbuat apa-apa pun, mereka hanya melihat dan ada yang ikut sekali. Bersyukurlah Malaysia ini diperintah oleh orang Melayu yang lembut tutur bicaranya, hatinya dan sifatnya.

Selama ini kita yang mengasingkan diri, sekarang pula bermacam perkara yang kita minta dari mereka. Tidak cukupkah apa yang kita sudah dapat. Kemewahan kita sudah melebihi dari segalanya. Tapi kita tekan lagi orang Melayu untuk membenci kita. Bahasa Malaysia pun tidak kita pelajari. Kita seolah-olah ingin berperang dengan orang Melayu. Atas dasar apa? Keegoan kita?

Saya orang tua, umur saya sudah cecah 56 tahun pada June 2014 ini. Saya amat kenal dengan bangsa Melayu. Mereka adalah sahabat, rakan dan menantu saya juga seorang perempuan Melayu. Berbuat baiklah dengan orang Melayu, karena jika kita bermusuhan dengan mereka, dan mereka sedar yang mereka telah ditipu, saya cadangkan orang yang telah provokasi orang Melayu itu siap-siapkan sajalah keranda. Orang Melayu adalah kawan yang baik, mereka susah untuk marah. Tapi kalau dah marah, hanya Tuhan sahaja yang dapat menahan mereka.

Saya pernah melihat amukan orang Melayu di depan mata saya semasa di Indonesia. Terus terang saya katakan, saya tidak mahu lihat lagi perkara tersebut. Hargailah orang Melayu kerana mereka telah menjadi jiran yang baik kepada kita disini.

Bersyukurlah kepada Yesus, bahawa kita berkerajaan yang baik dan sentiasa memastikan keselamatan terjaga. Janganlah kita terus bermusuhan dengan orang Muslim. Jangan ikutkan hati dan perasaan kita.

Setiap perkara yang kita katakan kepada dunia kita haruslah bertanya kepada diri kita sendiri "Apa yang Yesus akan lakukan?". Yesus akan berlaku adil dan kita perlu berlaku adil bagi mengikut perintahnya.


Maria Anthony Chin (56 years old)
Subang Jaya, Selangor Darul Ehsan.


No comments:

Post a Comment