In Allah We Trust

In Allah We Trust
A New Hope

Thursday, May 29, 2014

Melayu: Perogol, Peragut, Pencuri dan Pemalas?



Saya terkesan melihat tulisan berkenaan bangsa Melayu yang ditulis di blog ini beberapa hari lepas. Saya merasakan bahawa perkara ini perlu di beri penekanan kerana kita hidup sama-sama di dalam negara ini. Jika penduduk majoriti negara ini masih tidak boleh memimpin, maka apa natijahnya menjerit-jerit tentang ketuanan Melayu?


Masalah yang utama dihadapi oleh orang Melayu di Malaysia adalah kerana KURANG CITA-CITA. Kebanyakkan orang Melayu lebih mudah bekerja yang mudah-mudah dan tidak mahu berusaha keras. Walaupun kerajaan Malaysia telah memberikan banyak kelebihan kepada orang Melayu di Malaysia. Kelebihan ini disia-siakan sahaja kerana orang Melayu segan untuk berhadapan cabaran. Ya, ramai orang Melayu yang telah berjaya di Malaysia, antara yang boleh dinyatakan di sini adalah Syed Mokhtar Al-Bukhari, Tan Sri Ali Hashim dan ramai lagi tokoh.

Kenapa orang Melayu tidak mengikut jejak langkah mereka? Kenapa ibu bapa Melayu tidak mendidik anak mereka untuk berfikiran jauh?

Ada diantara orang Melayu yang suka menyalahkan kerajaan. Tiada kerja salahkan kerajaan, tiada makanan salahkan kerajaan namun apabila disuruh berniaga, mereka tidak mahu pun mencuba. Salah kerajaan kah jika kamu miskin?

Saya paling benci Melayu dalam PKR dan juga Parti Anjing Sesat (PAS) yang senang-senang menyalahkan kerajaan. Kononya rakyat Malaysia ini terlalu miskin dan makan sampah setiap hari dek kezaliman kerajaan. Apa yang zalim kerajaan Malaysia ini? Kita boleh cari makan, boleh jalan-jalan, dan boleh membesarkan keluarga dengan baik dan saksama.

Tapi masih lagi ramai yang tidak puas hati, walaupun kerajaan sudah berikan berjuta kebaikkan kepada mereka. Melayu-melayu ini adalah masalah terbesar yang perlu dihadapi oleh Malaysia.

Cuba bayangkan kalau kerajaan menarik balik bantuan mereka daripada orang Melayu. Apa yang tinggal?

Lagi teruk lah orang Melayu di Malaysia ini.

Orang Melayu perlu membentuk masyarakat mereka dengan lebih baik. Jangan terlalu taksub dengan agama Islam mereka sehingga anak di rumah jadi pelacur percuma pun anda tidak tahu.

Saya kecewa dengan sikap segelintir orang Melayu yang suka menyalahkan kerajaan Malaysia. Saya pun ada perkara yang tidak puas hati, tapi bukanlah semua masalah saya tu datangnya dari UMNO/Barisan Nasional. Fikirlah dengan rasional apabila anda ingin menghukum? Saya tidak tahu tentang agama Islam, tapi adakah Islam menggalakkan orang Islam untuk tuduh menuduh? Islam ni agama macam mana?

Cukuplah orang Melayu, tak usah jadi juara lumba haram, juara rogol dan juara MALAS! MALAYS BUKAN MALAS. Saya kenal Melayu, Melayu boleh berjaya, tapi Melayu kena buang sikap bodoh sombong.

Jika ingin menyokong pembangkang tidak apa, ini negara demokrasi. Tapi kalau suka sangat salahkan orang lain, sampai Imam Mahadi kamu datang pun kamu akan gagal. Silap-silap Imam Mahadi benci kamu sebab kamu gagal dalam menjadi bangsa yang berguna.

Jika anda Melayu dan anda marah dengan perkara ini maka ubahlah diri anda. Sudah-sudah lah persalahkan orang lain.

K. Rajendran
Alor Setar, Kedah

No comments:

Post a Comment