In Allah We Trust

In Allah We Trust
A New Hope

Thursday, January 2, 2014

The Malaysian Crusade: Surat Terbuka Kepada JAIS!



Shalom and Good Evening,

May Allah blessed everything that he has created. We the admin of CU4M condemns the action taken by the Selangor State Religious Authority. They have desecrated the facilities owned by the Bible Society of Malaysia premises and ignore the rights of Christians in the state of Selangor. This is an OUTRAGE! We still cant believe that this can happen in our own country.

We Christian has never even lift a finger towards others in this country. JAIS and its leaders should be ashamed of all this.

What wrong did we commit to suffer this atrocity? We the Christian of Malaysia has never hurt anyone. We even help a lot of Muslims and this is the thanks we get?

Is sharing knowledge a criminal offence? Why on earth does these Muslim Departmental Zealots are angry at us for?

We will not be SILENCED! IN THE NAME OF ALLAH, IN THE NAME OF OUR LORD JESUS CHRIST! JAIS WILL FACE THE WRATH OF THE CHRISTIAN!

 And Shepherds we shall be For thee, my Lord, for thee. 

Power hath descended forth from Thy hand Our feet may 

swiftly carry out Thy commands. So we shall flow a river

 forth to Thee And teeming with souls shall it ever be. In 


Nomeni Patri Et Fili Spiritus Sancti. 



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera,

Semoga Allah akan sentiasa merahmati makhluk ciptaannya. Kami di CU4M ingin menyatakan bahawa kami mengutuk sekeras-kerasnya tindakan yang dilakukan oleh JAIS @ Jabatan Agama Islam Selangor atas pencabulan hak asasi yang telah mereka lakukan terhadap Persatuan Kitab Injil Malaysia.

Ini adalah perkara yang AMAT MEMALUKAN untuk berlaku di dalam negara ini.  Apakah JAIS dan para ketuanya tidak malu akan perkara ini?

Sekarang sudah terang bahawa orang-orang Kristian di Malaysia yang tidak pernah bertindak melampau telah dianyai oleh golongan jahat seperti JAIS.

Apa salah kami sehingga diperlakukan sebegini? Adakah kami telah menculik, membunuh, atau memaksa mana-mana manusia di muka bumi tuhan ini sehingga JAIS begitu membenci kami? Adakah salah untuk kami berkongsi ilmu-ilmu yang terdapat di dalam KITAB SUCI KAMI untuk panduan kita semua bersama.

Semoga Allah dan para Malaikat nya menurunkan kebinasaan ke atas musuh-musuh kami. Kami tetap akan berdoa dan kamu akan hancur jua.



8 comments:

  1. hai, saya cuma ingin bertanya? sudah berapa jilid bible kah yang kalian baca? sudah berapa "kitab suci " kalian yang kalian sudah hafal? seperti kami, kami hanya ada satu sahaja, al quran dan kesahihan kandungan nya terjaga sejak diturunkan nabi kami, kalian? Matius (Matthew), Markus (Mark), Lukas (Luke) dan Yohanes (John) adakah kalian menghafal semua bible ini? dalam bahasa melayu,tuhan di pangil tuhan, bukan allah (sebelum datangnya islam ), allah adalah pangilan tuhan di tanah arab, untuk terjemahan haruslah mengunakan pangilan asal, bukan pinjaman, pengunaan allah ( arab ) sudah salah dari segi itu,
    lebih-lebih lagi Matius (Matthew), Markus (Mark), Lukas (Luke) dan Yohanes (John)tidak penah mengunakan allah dalam tulisan greak mereka, mereka mengunakan (god) bukan (allah)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Saudara Qatrunada,

      Nampaknya saudara ingin mempertikaikan tentang agama kami. Apakah saudara sedar bahawa Al-Quran yang anda baca itu tidaklah seperti yang anda sangka. Semasa Zaman Saidina Uthman, terdapat naskah Al-Quran yang dibakar. Ya ia benar. Apa kata Saudara Komander Qatrunada membuat sedikit kajian tentang perkara itu.

      Berbalik kepada Matius, Markus, Lukas, dan Yohanes, mereka adalah "prophets" atau rasul yang di beri kesaksian oleh Allah untuk mengetahui perkara-perkara yang bakal datang di dunia ini.

      Injil di dalam bahasa Hebrew bukan dalam bahasa Greek. Adapun yang digunakan pada zaman dahulu adalah dengan bahasa Latin.








      Delete
    2. eh hello... tlg lah, nabi isa, berckp dan bertutur menggunakan bhsa aramaic.. dan xde satu pun injil yg masih kekal dalam bhsa aramaic...
      naskhah al quran yg dibakar kerana CARA pembacaaan nye, xsama ngn org quraisy arab membaca.. bkn isi kandungan al quran itu yg berbeza, 2 la org suh bljr islam xnak, pandai2 nak guna nama ALLAH...
      mohon saudara yg agama kristian kaji tentang persidangan nicea... sori k, dan knpe injil barnabas di tolak...

      sori k, ALLAH, merujuk kpd divine entity yg xberanak dan diperanak kan... dan isa, bkn anak ALLAH, tp hnya manusia biasa, sorg nabi yg rasul utk bani israel..

      YA ALLAH,TUHAN IBRAHIM, MUSA, ISA DAN MUHAMMAD, TUNJUK KAN KEBENARAN KEPADA MEREKA, MENANGKAN ISLAM, DI ATAS SEGALA NYA...

      Delete
    3. mengenai kitab yang dibakar,kitab itu khalifah membakarnya kerana bahasa yang digunakan adalah dialek daerah lain, kitab yang mempunyai tulisan dialek berbeza dibakar supaya hanya ada satu sahaja bahasa yang tepat, dan saudara harus tahu bahasa arab ini mempunyai perkataan yang sama untuk maksud berbeza.

      Delete
  2. Alhamdulillah.. Maha Suci Allah,Tuhan yang tidak beranak dan diperanakkan..
    La illa ha illallah..Muhamadul Rasul Allah..

    ReplyDelete
  3. Who are your GOD?? Our GOD is ALLAH.. In our QURAN it is clearly stated as it is from the begining ALLAH is our GOD. Yours?

    ReplyDelete
  4. Selamat Sejahtera semua. :)

    Mahkamah telah menjatuhkan, 'Allah' tidak boleh digunakan dalam Bible. Sekian, Terima kasih. :)

    ReplyDelete
  5. Salam sejahtera,

    Chris Darson, sbgai umat Islam, saya terpanggil utk membalas dan menyahut cabaran anda utk mendalami kisah Saidina Uthman Bin Affan. Due to that, I have made some research about it, thoroughly...

    Kitab Al-Quran telah dikumpul sejak zaman Saidina Umar lagi kerana mase itu, ramai penghafaz al-Quran. Jadi pada zaman Saidina Uthman Affan, beliau telah meminjam senaskah al-Quran dan telah mengarahkan Zaid Bin Sabit, Abdullah Bin Zubair, Saad bin As & Abdurrahman Bin Haris Bin Hisyam untk mnyalin Al-Quran kepada 5 naskah dan menghntrnya ke Mekar, Suriah, Basra, Kufah dan Madinah. Jadi isu kandungan Al-Quran itu tercemar /tidak valid sangat tidak benar sama sekali. Islam adalah agama yang sangat memntgkan keaslian, kalau kita lihat hadith-hadith juga ditulis, diriwayatkan oleh siapa dan daripada siapa.

    Saudara, it's not too late for you to change dan bertaubat kepada Allah dgn kembali kepada Agama Islam. Islam itu bersifat menyeluruh.. dan islam itu agama yang suci. Tujuan kita hidup ini adalah utk menjadi khalifah dan mmpersiapkan diri kita utk alam yg kekal abadi, iaitu di alam akhirat kelak. Selagi masih dikurniakan nafas, selagi itu kita masih ada peluang.... InsyaAllah.

    ReplyDelete